دپارتمان مشاوره ای کنکور

برای کمک کردن به همدیگر سعی کنیم کم نزاریم(خدایا ممنون که هستی)

برای کمک کردن به همدیگر سعی کنیم کم نزاریم(خدایا ممنون که هستی)

دپارتمان مشاوره ای کنکور

مقدم همه ی دوستداران علم و تلاش را به این وبلاگ گرامی میدارم امیدوارم بیشترین فایده را از این وبلاگ ببرید هر سوالی که داشتید میتونید بپرسید منم در حد توانم جواب سوالات رو میدم...برای کیفیت هرچه بهتر این وبلاگ حتما به دوستانتون معرفی کنید... با آرزوی اومدن روزی که همه بگن به اهدافمون رسیدیم

پیام های کوتاه
آخرین نظرات

آمادگی برای جمع بندی کنکور95

سلام به همگی:

بالاخره سعی میکنم درباره ی دوران جمع بندی چند نکته رو بنویسم.

منابع:

منابع برای دوران جمع بندی یکم مشکل انتخاب میشوند سعی میکنم کتابهایی که پرمخاطب تر هستند رو بگم.

عمومی: برای دروس عمومی بدون شک تنهاترین و بهترین منبع سوالات کنکورهای سالهای قبل می باشند هرکسی در این دوران از کتاب زرد عمومی(30مجموعه) از انتشارات قلمچی استفاده کند بدون شک بهترین درصد ها را میزند(فرقی نمیکند چقدر خونده باشد).

البته برای درس دین و زندگی کتاب خط ویژه خیلی خوب است(ولی امسال چاپ نمیشه)

اختصاصی: انتخاب منبع برای اختصاصی ها یک مشکل هستند در راس همه منابعی که میگم سوالات کنکور از 90به بالا باید اولویت داشته باشند.(البته تستای قلمچی سال جاری هم حل شوند خیلی عالی است)

ریاضی: برای درس ریاضی سوالات کتاب نسبتا دشوار و... خیلی خوب هستند البته باید بگم برای دانش اموزانی که تراز زیر 7000دارند فقط و فقط2 سطح اول را حل کنند و نیازی به سطح سوم نیست.

توجه: کسانیکه میخواهند مطابق کنکور از خودشون امتحان بگیرند کتاب موج خیلی خوبه.

زیست: برای دانش اموزانی که ماز شرکت کرده اند همین ازمونا خیلی خوب هستند. ولی کلا یک منبع خوب فعلا پیدا نکردم.

موج زیست که گفته میشد کلا کتاب بدی نیست(این قسمت بروز رسانی میشود)

کتاب زیست شناسی تک رقمی هم بد نیست و سوالات خوبی دارد با پاسخ تشریحی کامل.

فیزیک: برای درس فیزیک هم متاسفانه کتابی خوب فعلا پیدا نکردم اما بدون شک ازمونای قلمچی سال جاری به همراه تست های کنکور از 90به بالا خیلی خوب هستند(کتاب نسبتا دشوار فقط و فقط دو سطح اول)

شیمی: برای شیمی هم، من تنها از کتاب موج راضی بودم و انصافا هم کتاب خوبی است البته سوالات قلمچی هم خیلی خوب هستند.

روش های مطالعه ی سه روز یکبار و...:

روش سه روز یکبار: در این روش طبق شرایط کنکور یک کنکور از خودتان میگیرید و در دو روز و نیم باقیمانده سوالات را بررسی میکنید.

تذکر:100% و حتما همه سوالات را بررسی کنید چه آسون چه سخت و چه سوالات درست و چه سوالات غلط و یا نزده.(سوالی نباشد که بررسی نکرده باشید)

روش ویژه دروس عمومی: هر شب یک ازمون عمومی از کتاب 30مجموعه قلمچی از خودتان بگیرید و همه سوالات را باز بررسی کنید. این روش مخصوصا برای دانش آموزانی که خوب نبودند خیلی نتیجه بخش است.


در آخر برای تک تک شماها آرزوی موفقیت دارم و هرسوالی درباره این دوران دارید در این پست بنویسید.


  • مدیر وبلاگ

نظرات  (۲۳)

  • سارا محمدی
  • سلام اقای بهرامی خسته نباشین،من هر کدوم از دروس عمومی رو فقط ی بار خوندم ب نظرتون دوباره از اول بخونمشون یا تست های زرد عمومی رو کار کنم؟
    پاسخ:

    سلام:

    100%نوبت به زردعمومی است بدون شک سوالات زرد عمومی رو حل کن

    سلام آقای بهرامی درصد زیست پارسالتون خیلی خوبه چطور اینقد زدین زیستو؟؟؟من الان زیست 94 رو که داشتم بررسی میکردم هر سوال کلی وقتم رو میگرفت گاهی دو سه دیقه زمان میبرد شک زیاد بین دو گزینه و کلا از اینچیزا....خیلی زیست بدی بود اگه من اون موقع کنکور میدادم بیست درصد هم نمیزدم...میترسم امسال هم همینطور شه....میشه راهکاری بدید تا روز کنکور که زیستو چطور بخونم شاید به خاطر روش غلط من باشه که اینجوری میشه
    پاسخ:

    سلام:

    متاسفانه کنکور94 در اوج سختیش قرار داشت و میانگین10% حاکی از ان است...من زیاد خوب نزدم ولی بد هم نبود(38%) راستش من معمولا درحد 30میزدم اما اون اواخر به تستای کنکور و البته قلمچی نگاهی ویژه کردم و سوالات رو خوب بررسی میکردم سعی کن این مدت مونده سوالات کنکور از 90 به بالا رو حتما حتما خوب بررسی کنی(همه سوالات) و سوالات این سه ازمون جامع قلمچی+ازمون غیرحضوری رو حتما حتما بررسی کنی چون قلمچی یک سال و دوسال نیست که کار میکنه.

    ضمنا بگم که هر سوالی که حل کردی هر نکته ای که به ذهنت رسید رو براش یادداشت کن تا یجورایی بازیابی کنی

    هیوا لطف کن اون لینک قبلی ک وارداون صفحه میشدیم روبذار فک کنم اگه جدا گونه بریم بشه
    پاسخ:
    کل این صفحات از سایت حذف شده اند
  • عاطفه امیری
  • آقای بهرامی منم دقیقا همونو میگم که هرکس صفحه خودش رو داره!
    پاسخ:
    اون صفحه به درخواست خود دانش اموزان حذف شده است.
    هیوا رتبه ی کلیت درمنطقه سه چندشد؟ومیشه درصداتوبذاری؟
    پاسخ:

    رتبم1170 شد.

    ادبیات=عربی 52/معارف68/زبان30

    ریاضی80/زیست=شیمی50/فیزیک70

    سلام لطف کنیدلینک نفرات برتر روبذارید تشکر
    پاسخ:

    سلام:

    اونی که هر نفر صفحه خودش رو داره کلا از سایت حذف شده است.

    http://www.kanoon.ir/Public/TopStudents.aspx

    آقای بهرامی اینطوری که ممکنه بعضی درسا اصن مرور نشن اونوقت چه کنیم؟
    پاسخ:

    توی این دوران فرض نیست که همه مطالب مرور شوند اگر چندین کنکور رو بزنی نکات مهم برات مرور میشن.

    تجربه23 سال قلمچی از ما خیلی بیشتره.

    اونطوری که من از نفرات تک رقمی سالهای گذشته هم پرسیدم روش سه روز یکبار بهترین روش است.

    هیوا من انتقالیم دو هفته س هههههههههه
    هیوا چی چی مطلب جدید نخونیم کلی درس دینی و لغت و تاریخ ادب هست باید بخونم؟!!!!!


    ما موفق میشیم

    55 روز تا آزااادی

    دعا کن

    وای خدا من پزشکی میخاااااااااااام
    پاسخ:

    دوره انتقالیتو کم کن خیلی زیاده.

    دروس عمومی رو اگه کنکور های قبل رو بررسی کنی میتونی برسونی نگران نباش.

    راستی آقای بهرامی!بخش نفرات برتر که توی صفحه شخصی بود من هنوزم نیمده برام ولی وقتی از توی سابقه گوگل سرچم میزنم هستش!شما آزمون رو تحلیل کردین؟؟؟
    پاسخ:

    بخش نفرات برتر بروز شده.

    من امروز اصلا نخوندم

  • خانومِــ{بِـ} .
  • سلام سپی مرسی خوشالم خوبی
    خب فقط میخاستم مطمعن بشم،مرسی
    منم 6300 و خورده ای شدم. اختصاصی6400وچندتا/ عمومیم5900
    نسبت ب درس خوندنم و اتفاقایی ک افتاد خوب بود ولی در کل نه :(

    منم میخام الکتریسیته رو بخونم تو انتقالی.ینی اشتباه نیس توی انتقالی چیز جدید بخونیم؟خدایا خودت ب خیر بگذرون :(
    پاسخ:
    اگه بخوای مطلب جدید بخونی یجورایی ریسک هستش سعی کن مطالبی که ناقص مونده و یا مطمئن هستی که زود یاد میگیری رو بخونی.
    آقای بهرامی سلام،من میخوام واسه دوره ی انتقالی قسمت کاربرد مشتق و حد و دوفصل اول شیمی پیش و قسمت گاز کامل رو که نخوندم و یا نصفه خوندم و کمی عمومی بخونم،خوبه بنظرتون؟آخرش شما زبان فارسی میخونید؟؟؟دوره انتقالیتون چند روزه؟ببخشید زیاد میپرسما همیشه همینجوریم!!!
    پاسخ:

    سلام:

    کارت برای دوران انتقالی خیلی درسته فقط سعی کن بجای اینکه عمومی بخونی براش کنکور بزنی.

    من برای زبان فارسی فقط تستای کنکور رو بررسی میکنم و جداگانه نمیخونمش.

    شاید دوران انقالیم 6 روز طول بکشه

    سلام بهنازی خوبی خوبم........برای شیمی 2کتاب مختصرومفید فیل شیمی مبتکران  بگیر...خیلی خوبه جمع بندی ......موفق باشی.....داداش هیوا وبقیه این ازمون خوب دادید.؟؟؟؟؟؟؟من که افتضاح ترین ازمون درطول عمرم بود
    پاسخ:

    سلام:

    منم با فیل شیمی باهاتون موافقم100%

    من افتضاح ترینم آزمون قبل بود و این ازمونم6500(اختصاصی6800و عمومی5700) شدم.

    سلام…من چون ترازخوبی ندارم ازروش سه روز یک بارمیترسم حس میکنم یه ریسکه برام باخودم میگم همون کنکورایی که ازاخربدم کافیه ……
    پاسخ:

    روش سه روز یکبار مختص دانش اموز خاصی نیست و همه باید این روش رو اجرا کنند.

    روش سه روز یکبار بشرطیکه درست اجرا شود بسیار عالی است و معجزه میکند.

    اجرا کن البته برای عمومی روش هرروز رو اجرا کن.

  • خانومِــ{بِـ} .
  • سلام دکاتیر :)
    بنظرتون من الان برم موج شیمی2 رو بگیرم خنده دار نیس؟
    من وضع شیمی2م خیلی داغونه ب ی چیزی احتیاج دارم ک همه چیو خلاصه گفته باشه توروخدا بگین من چی بگیرم؟ :((

    + آقای حسینی وبلاگتونو حذفیده بودین،نمیدونستم کجا بگم ولی من ازتون عذرمیخام :(
    باورکنید من نزدیک ی ماهه اصن نتم قطه وگرنه زودتر میخاستم اینو بگم 
    ی  نکته ای هم هس ک باید بهتون بگم ولی نمیدونم کجا بگم،لطفا راهنمایی بفرمایین

    دکتر هیوا ببخش اینجا گفتم،نمیدونستم کجا بگم
    هیوا من هنوز تو این سه روز یه بار گیر دارم
    ببین مثلا صبح شنیه ازمون میدیم عصرش بشینم رفع اشکال کنم
    بعدش که رفع اشکال کردم برم از اون فصلا که اشکال داشتم بخونم؟ یا اینکه دوباره شروع  کنم از اول کتاب؟ 
    بعدش یه چیزی من همه چی یادم رفته چطور سه روز یه بار بدم اخههههههههههههههههههههههههه؟
    وای حدایا خودت به دادمون لرس
    پاسخ:

    سلام:

    در روش سه روز یکبار ما میخواهیم قضیه خواندن کتاب از اول را حذف کنیم پس وقتی بررسی میکنیم نیازی به خواندن از اول نیست فقط اون قسمت که مشکل داشتی رو میخونی(خواهشا و خواهشا همه سوالات بررسی شوند).

    سعی کن مقاله کاظم قلمچی رو مطالعه کنی.

    سیدرضا کتاپ پیش عوض شده براشیمی اگه فیل استفاده میکنی چاپ جدید بگیر اگرم کتابش چاپ جدیدروداری نیازی ب چاپ جدیدفیل نیست..........
    دستت مرسی داداش هیوا
    اره واسه ریاضی تست و تمرین اما مبخام یه جزوه باشه نکات رو جمع کرده باشه میرم همونومیخرم. 
    واسه یه روز یه بار کدوم درسا از اول میخونی؟
    و اینکه چنبار میتونی مرور داشته باشی حدوداـ؟
    پاسخ:

    واسه ریاضی اگه تونستم یکی از جزوه هامو که تدریس میکنم میزارم اگرم نشد ی جزوه خلاصه ای هستش اونو میزارم.

    اون یک روز یکبار در ارتباط با عمومی ها هستند هیچکدومشو از اول نمیخونم.

    من با هر بار کنکوری که میزنم مطالب زیادی رو مرور میکنم(حل سوالات کنکور) پس نیازی نیست که دوباره کتاب رو از اول بخونم چون در اینصورت وقتم زیاد هدر میره.(چونکه پارسال نتیجه گرفتم این روش رو پیش میرم)

  • افسانه حسینی
  • دینی خط ویژه چاپ شده من احتمالابگیرمش
    زیست مشکل موج چی بودچرابه دلتون ننشست سطح سوالاپایینن؟ اخه همین الان یکی ازدوستام داشت میگفت حتماابگیرم وخیلی خوبه و..


    پاسخ:

    بعضی سوالاتش اسون هستند مثلا در بحث هورمونهای گیاهی که سوالات رو به سخت شدن هستند سوال چندان سختی نداره در عوض بنظرم سوالات95 خیلی سخت میاد.

    البته کلا کتاب بدی نیست فقط بعضی سوالاتش ضعیف هستند و گرنه خوب هستند

    ممنون هیوا.اتفاقاکتاب خط ویزه دینی چاپ 95 داره من چندروزپیش خریدمش اما فک کنم همون چاپ پارسال تجدید شده.ب هرحال عالیه.
  • سید رضا حسینی
  • سلام عزیز دل برادر 

    چند تا نکته هم من بگم :
    ١) دینی خط ویژه امسالم چاپ شد
    ٢) زیست به نظرم زیاد ازمون مهم نیست تو جمع بندی بیشتر تکرار درس خوندن و زیست خوندنه و در کنارش تست مفید 
    من خودم برا زیست سعی میکنم ابی کانون رو منتخب کنم بزنم ! 
    ٣) ازمون خیلی سبزم اومده به نظرم طبق نمونه ای که دیدم سوالاش و پاسخاش از همه کتب جمع بندی که دیدم بهتر بود 

    ٤) فیزیک منم مثل هیوا ! هنوز تصمیم درستی نگرفتم
    ٥) من میخوام سیستم فار کتاب فیل رو برم از قبلم داشتمشون وبه نظرم کافیه 

    فقط یه نکته خیلی پر رنگ 
    حال ندارم درس بخونم :)
    پاسخ:

    به به سلام سید رضای خودمون خسته نباشی.

    خوب شد که دوستان و شما گفتید که چاپ جدیدش اومده چون خیلی خوب است.

    شاید خیلی سبز خوب باشه منم باهات موافقم ولی میخوام برای زیست بهترین کتاب تست رو واستون انتخاب کنم و بنویسم.

    ***واقعا از هر کی انتظار داشته باشم که کم بخونه از تو انتظار ندارم تنبلی هاتو کنار بزار.***

    هیوا سلام
    جمعبندی ریاضی خیلی سبز ندیدی؟ اخه من خلاصه نویسی ندارم(شکلک گریه)
    هیوا قشنگ سه روز یه بار بگو چیکار میکنی؟ 
    مثلا روز اول صبح ازمون عصرش کل درسا بررسی میشه بعد دو روز بعد رفع اشکال یا هر نیم روز یه درس؟
    زیست و قشنگ بگو چطور جمع میکنی؟ من میخام با ازمونای کانون و ماز کنکور مرور کنم. خوبه؟

    پاسخ:

    سلام:

    جمع بندی خیلی سبز فک کنم یکبار اتفاقی دیدمش ولی کیفیتشو نمیدونم.

    برای ریاضی میخوای چی رو خلاصه کنی؟؟؟ ریاضی فقط تست و تمرین است و بس...سعی کن این مدت زیاد تست بزنی نه اینکه به فکر درسنامه باشی.

    واسه جمع بندی: روز اول صبحش ازمون میگیرم اما روزای بعدش اول کامل یک درس رو مرور میکنم بعدا میرم سر درس بعدی(شاید درسی نیم روز طول بکشه شاید سه درس نیم روز)

    زیست هم هر سوالی که بررسی کردم هر نکته ای که به ذهنم برسه در رابطه با اون سوال در یک ورقه باطله یادداشت میکنم اینکار باعث افزایش تسلط میشود.

    منبع مرورت هم خیلی خوبه نگرانشون نباش

    آقای بهرامی انگار باید دروس دینی و زیست و ادبیات رو یه دور دیگه بخونیم اره؟
    پاسخ:

    بنظر خودت میشه یکبار دوره کرد؟؟؟؟؟؟

    قطعا نمیشه من پارسال دینی صفر بودم و برای کنکور هم اصلا نخوندم ولی در دوران جمع بندی هرشب کنکور که میزدم باعث شد بدون خوندن یک کلمه از کتاب درصد45 را در کنکور بزنم.

    برای دینی و ادبیات همونطور که گفتم هرشب یکبار عمومی امتحان بگیر.

    زیست هم سعی کن بجای خوندن مجدد تست بزنی و تست بزنی

    ***منظورم از تست زدن این نیست که تست رو بزنی و ازش رد بشی منظورم اینه که اگه تست رو زدی هر نکته ای که در مورد این مبحث به ذهنت میرسه رو در یک ورقه باطله یادداشت کنی اینطوری خیلی به تسلطت کمک میکنه

    زیست عمارلو عالیه

    اینو من خوندم

    کم حجم و مقوی خیلی هم خوب گفته
    پاسخ:

    اهان راس میگی اون خوبه قبلا هم در روش مطالعه زیست نوشته بودم ولی کلا خواستم یکی رو بنویسم که 50سوال و مطابق کنکور است

    منم با همایش عمارلو موافقم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    وبسایت ریاضی سرا